Dag 12, Highlights of Yellowstone

3 juni 2022 - Colter Bay, Wyoming, Verenigde Staten

Vandaag verlaten we de nog steeds besneeuwde camping om een aantal hoogtepunten van Yellowstone te bezoeken. Zodra we de camping hebben verlaten rijden we Hayden Valley in. Deze staat bekend om zijn vele wildlife. Al aan het begin komen we onze eerste bizons tegen. Vanaf een uitwijk plaats langs de weg kunnen we deze giganten rustig bekijken. Onderweg in de vallei stoppen we nog een aantal keer om bizons te bekijken en om van het indrukwekkende landschap te genieten. Daarna rijden we door naar de Grand Canyon of the Yellowstone. Bij de eerste stop zien we de Upper falls waterval. Deze is erg indrukwekkend. Daarna rijden we door naar Artist point. Onze monden vallen hier open van verbazing. We hadden dit al eens op foto's gezien maar de plek is in het echt gigantisch indrukwekkend. We zien de canyon met zijn geel gekleurde wanden en de indrukwekkende Lower falls waterval. We maken veel foto's en zodra er een bus Chinezen wordt gedropt gaan we weer verder. Na de lunch rijden we door naar het Upper Geyser Basin. als we weg willen rijden komen we echter in een verkeersopstopping. opeens scheeuwt Sascha: Wolf! Wolf!. Als we links van de camper kijken zien we inderdaad een beest wat op het eerste gezicht een wolf lijkt. Als hij dichtbij komt blijkt het een coyote te zijn. Het beest iswat in paniek door de vele auto's maar weet uiteindelijk weg te komen. Dan door naar het geiserbasin. Hier ligt de bekendste attractie van het park: de geiser Old Faithful. En dat is te merken ook. Zodra we binnen rijden lijkt het wel de Efteling. Een gigantisch parkeerterrein is bomvol gevuld met auto's. Het is erg druk maar we vinden een plekje op de tribune. We zijn precies op tijd voor de uitbarsting van 15.30 uur. Het is erg bijzonder om de geiser tot grote hoogte uit te zien barsten. Na een paar minuten is het weer over. Daarna lopen we nog een rondje over de boardwalks in het geiserbasin voordat we, met tussenstop in de souvenirwinkel, naar de camping. Deze is mooi in de bossen gelegen en in de avond wandelen we nog even naar de nabij gelegen Madison river.