Dag 18, The Narrows

7 juni 2022 - Springdale, Utah, Verenigde Staten

Nadat ik gisteravond het verslag van die dag had geschreven, werden we verrast door twee herten nabij onze plek. De beestjes bleven een tijdje rustig rond scharrelen voordat ze weer weg gingen. In de avond zaten we onder een schitterende sterrenhemel. Zelden hadden we er zoveel gezien.

Vandaag, tweede pinksterdag, hebben we onze volledige dag in Zion. Het wordt weer zeer heet met zo'n 37-38 graden. Op het programma staat een van de populairste wandelingen in het park: The Narrows. In plaats van een pad loop je door de rivier. Afhankelijk van de waterstand moet je lopen, waden of zelfs zwemmen. Bij de ingang van het park besluit ik om twee waterbestendige schoenen te huren om mijn eigen wandelschoenen niet te verpesten. De rest doet dit echter niet. Om bij de Narrows te komen moeten we eerst met de shuttlebus naar het einde van de canyon. Het is erg druk en via een wachtrij a la de Efteling komen we uiteindelijk aan boord. Eenmaal uitgestapt is het nog zo'n 1,5 km lopen naar het begin. Onderweg zien we meerdere brutale eekhoorns en drie herten. Mijn moeder en zusje besluiten niet mee te gaan vanwege het rotsige parcours. Met goede moed beginnen mijn vader en ik aan de wandeling. Het eerste stuk is goed te doen en het water komt amper boven onze enkels uit. Na een paar honderd meter komen we bij een dieper stuk. Onze onderbroek houden we niet droog want het water komt tot onze buik. Dan is de rivier nog best koud. Gelukkig was dit maar een klein stukje. Na een eind te hebben gelopen over droge stukjes, grote keien en stroomversnellingen te hebben getrotseerd besluiten we weer terug te keren. Aan het eind zijn we weer terug bij de camper en zitten we er ook wel doorheen. Deze temperaturen zijn behoorlijk vermoeiend. Vanavond is er weer een vervelend klusje: de koffers inpakken. Met alle souvenirs wordt dat nog een uitdaging. Morgen leveren we de camper weer in en hebben we nog twee nachten Las Vegas.

IMG_20220606_114611_HDRIMG_20220606_114240_HDR