Dag 11, komen we in Yellowstone?

3 juni 2022 - Mammoth, Verenigde Staten

Vanwege een gebrek aan een internetverbinding was het even een paar dagen stil. Hierbij de verslagen van Yellowstone. Vandaag worden we rillend van de kou wakker. Als we de gordijnen open doen zien we dat alles onder een pak sneeuw ligt en het sneeuwt nog steeds. Hier worden we toch niet heel vrolijk van want met een camper door besneeuwde bergen rijden is geen pretje. Als ik de website van Yellowstone National Park open volgt er nog een tegenvaller: de toegangsweg is afgesloten waardoor we überhaupt het park niet in kunnen. Er ontstaat toch wat paniek: wat doen we nu? Navraag bij de receptie over het weer en de weg status brengt ons niet veel verder. Via een sms bericht zie ik dat de weg nu wel weer open is maar enkel voor voertuigen met sneeuwkettingen. Dat gaat hem nog niet worden. We besluiten om nog een nacht op de camping in Grand Teton te boeken en dan kijken we morgen wel of de weg weer open is. Als dit geregeld is gaan we even naar Colter Bay village om de propaantank van de camper bij te vullen. In het bezoekerscentrum daar kijken we even een film over het park en doen we voor de zekerheid nog even navraag bij de ranger over de toegankelijkheid van Yellowstone. Tot onze vreugde zegt hij dat de weg helemaal open is en we dus naar onze eerste camping daar kunnen. We besluiten dus op pad te gaan. Na ongeveer 40 km komen we bij de parkingang. De ranger geeft aan dat de wegen te bereiden zijn zolang je voorzichtig aan doet. Tot onze verbazing ligt er in Yellowstone nog veel meer sneeuw dan in Grand Teton. Gelukkig zijn de wegen goed schoon gemaakt. Na zo'n 35 km komen we bij de eerste bezienswaardigheid: West Thumb Geyser basin. Via een vlonderpad lopen we langs gekleurde poelen, kokende modderputten en gaten waar veel stoom uit komt. Enige nare bijkomstigheid van geothermische activiteit is de sterke geur van rotte eieren. Na rondgelopen te hebben gaan we verder en komen we op onze eerste camping bij Fishing Bridge. Door het grote pak sneeuw heeft het meer weg van een Wintercamping dan een zomervakantie. Gelukkig hebben we een electriciteits aansluiting waardoor we de kachel goed kunnen laten branden. Op deze camping mogen enkel campers en caravans staan vanwege het grote aantal grizzly beren. Helaas zien we er geen een. Wellicht hebben we morgen meer geluk