Dag 9 en 10, Grand Teton

30 mei 2022 - Elk, Wyoming, Verenigde Staten

Vandaag verlaten we Bear Lake om verder te reizen naar Grand Teton. Het is een mooie route door bergachtig gebied. Helaas is het sinds de ochtend al aan het regenen en het is behoorlijk fris. Aan het einde van de middag komen we op onze camping in het park aan. Het regent nog steeds.

Gedurende de nacht voelen we het steeds kouder worden. We staan al rond half acht op om tijdig bij Jenny Lake te zijn. Dit is een van de populairste plekken van Grand Teton. Als we op de parkeerplaats aankomen is het nog rustig dus kunnen we eerst op ons gemak ontbijten. Gelukkig is het ook opgehouden met regenen. Voordat we aan de wandeling beginnen haal ik eerst een bus Bear spray bij de parkwinkel. De komende dagen verblijven we in berengebied en het wordt aangeraden om deze speciale pepperspray bij je te dragen. We lopen de Jenny Lake trail tot aan de Hidden fals waterval. Een route van ongeveer 5 km. Kort nadat we onderweg zijn komen we ons eerste groot wild tegen: een Eland. We kunnen het dier goed van dichtbij zien, al zijn er helaas altijd mensen die de regels negeren en het dier tot op een paar meter afstand benaderen.  Na de eland gaan we verder. Even later zien we nog een eland! Onze dag kan eigenlijk al niet meer stuk. Tijdens twee eerdere reizen in Noorwegen hebben we er geen eentje gezien en nu in Grand Teton al twee op een ochtend. Bij het eindpunt aangekomen stappen we aan boord van een boot die ons over het meer terug brengt naar het startpunt.  We lunchen eerst in de camper en gaan vervolgens op weg om de Teton park road te verkennen. Onderweg wordt het echter steeds donkerder. Na bij een uitzicht punt te zijn uitgestapt gaat het keihard regenen. We besluiten maar om de web af te rijden en terug naar de camping te gaan. Onderweg zie ik wel al onze eerste bizons van een afstandje. Hopelijk volgen er meer in Yellowstone. Bij de camping aangekomen lozen we de vuil watertanks en doen we een wasje. Ondertussen is de regen overgegaan in natte sneeuw en is het ijskoud buiten. Gelukkig klaart het wat op. De komende nacht wordt meer sneeuw voorspeld en ook morgen zal er nog de nodige regen vallen. Gelukkig wordt het vanaf dinsdag beter.