Dag 14, Laatste dag Yellowstone, met surprise

3 juni 2022 - Moran, Verenigde Staten

Vandaag verlaten we Yellowstone weer. We zakken weer terug af naar Grand Teton. We rijden eerst nog naar het Norris Geyser basin. Hier zien we een grote verzameling van rook uitspuwende geisers en mooi gekleurde poelen. Direct aan het begin van het pad zien we een geiser die contant grote hoeveelheden stoom uitspuit. Dit is erg indrukwekkend. Na een rondje te hebben gelopen rijden we verder. We pauzeren in Canyon Village waar we nog de souvenirwinkel bezoeken rn een boterham eten. Daarna rijden we door naar de uitgang van het park. In Hayden Valley stoppen we nog even om wat foto's te maken van het landschap en de bizons. Wetend dat we bijna bij de uitgang zijn, zijn we toch een beetje teleurgesteld dat we geen beer goed hebben kunnen zien. Oke we hebben een foto van een schim maar het is toch niet echt waar we op gehoopt hadden. Plotseling, vlak voor het einde van de vallei zien we veel auto's langs de weg staan. Ik vraag een ranger die we passeren wat er te zien is. Ze zegt dat er een beer is maar dat ie al achter de heuvel zit. We zijn teleurgesteld dat we hem net gemist hebben maar toch staan er nog veel mensen te kijken. We parkeren dus snel op een uitwijkplek en stappen uit met onze camera's. Eerst lijkt er niks te zien maar dan opeens verschijnt er een bruin bolletje bovenaan de heuvel. Een beer! Yes! Eindelijk!. Via de camera kunnen we hem goed zien. Navraag bij een ranger wijst uit dat het om een Grizzly beer gaat. Het beest is rustig rond aan het scharrelen waardoor we hem goed kunnen bekijken. Een omstander zit het dier met een soort telescoop te filmen waardoor we hem nog scherper kunnen zien. Uiteindelijk verdwijnt de beer uit het zicht en rijden we weer verder. We zijn allemaal erg uitgelaten over deze onverwachte verassing. Als we vlak bij de camping in Grand Teton zijn staan er weer veel auto's langs de kant met ook rangers erbij. We zien echter niks en er is ook niet echt een parkeerplaats dus rijden we verder. Bij de camping aangekomen horen we dat er daar blijkbaar toch een beer zat. Nog iets verder terug was er blijkbaar zelfs een beer met een aantal jonkies.  Even twijfelen of we terug moeten rijden maar aangezien we er niet makkelijk kunnen parkeren doen we het toch maar niet. We besluiten op de camping in het restaurant te gaan eten. Als we bij de campingwinkel even op de wifi zitten zien we opeens een hoop mensen met camera's ergens naar kijken. We haasten ons er heen. Ik zie eerst niet waar men naar kijkt maar een omstander wijst naar een plek tussen twee bomen. Opeens zie ik een vos. Als ik goed kijk zie ik ook nog een welpje erbij. Opeens lopen ze richting de toeschouwers en zien we drie welpjes met hun moeder. De kleintjes zijn heerlijk met elkaar aan het ravotten. Het is net of we naar spelende puppies aan het kijken zijn. Voldaan door de dieren en het eten, al was de koffie volgens mijn ouders net slootwater. Morgen gaan we verder naar het zuiden om uiteindelijk bij Zion National Park en Las Vegas uit te komen.