Dag 6, Arches

25 mei 2022 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Vandaag gaan we naar het Arches national park. Bekend om zijn vele natuurlijk gevormde rotsbogen. Omdat dit park de laatste jaren steeds drukker is geworden dient er nu vooraf een tijdslot gereserveerd te worden. Dit hebben we dan ook netjes vooraf gedaan. Ondanks dit systeem moeten we toch dik 30 minuten wachten bij de ingang voordat we er in kunnen. De eerste indrukken van het landschap zijn zeer indrukwekkend. Felrode rotswanden en de meest bijzondere rotspilaren passeren tijdens het rijden. We stoppen eerst bij de Courthouse Towers om de Park Avenue trail te lopen. Het landschap is hier zeer indrukwekkend. Onderweg zien we meerdere hagedissen en grondeekhoorns. Vervolgens rijden we door naar The Windows district. We bezoeken eerst twee gigantische arches bekend als de North en South window. We hebben nog nooit zulke grote en indrukwekkende formaties gezien. Daarna bezoeken we de Double Arch. Dit is de enige dubbele arch ter wereld die uit een rotsblok bestaat. Het is ondertussen aardig warm geworden en we voelen de kilometers in onze voeten. Toch willen we nog een laatste plek zien: Delicate Arch. Dit is het icoon van het park en komt terug op vele foto's, posters en zelfs de kentekenplaten van Utah. De meeste mensen kiezen er voor om tot aan de arch toe te wandelen maar onze voeten trekken deze extra 5 km en 160 meter hoogteverschil niet meer. We bekijken het daarom maar vanaf de parkeerplaats. Dit valt toch tegen. De andere bogen vonden we toch indrukwekkender. We kiezen er voor om terug naar de uitgang te rijden en nog even een kort bezoek aan het visitor center te brengen voor onder meer de souvenirwinkel. In de avond gaan we nog lekker uit eten bij een lokaal barbecue restaurant en blikken voldaan terug op deze dag. Morgen gaan we naar Canyonlands.

IMG_20220524_135654_HDRIMG_20220524_133305_HDRIMG_20220524_132236_HDRIMG_20220524_131127_HDRIMG_20220524_111520_HDR