Amerika '22, dag 5, Moab

24 mei 2022 - Moab, Utah, Verenigde Staten

We staan vandaag al om 05.30 op. Met een goede reden. We willen namelijk de zonsopkomst in Monument Valley zien. We zijn precies op tijd  de lucht en rotsformaties kleuren prachtig rood, oranje en paars in het licht van de opkomende zon. We kruipen nog even terug in bed en rond acht uur zijn we allemaal weer wakker. Als we allemaal klaar zijn gaan we verder. Onze eindbestemming voor vandaag is de plaats Moab in Utah. Na ca  20 km stoppen we echter langs de weg voor een van de bekendste fotopunten  van de vallei. Wie Forrest Gump gezien heeft snapt wellicht waar ik het over heb. Bij Forrest Gump point stopte Forrest (Tom Hanks) destijds met zijn iconische tocht. Vanaf hier heb je een schitterend beeld op de vallei. Na een paar foto's geschoten te hebben gaan we verder. Na een half uurtje slaan we een zijweg in met de nodige scherpe bochten en stijle hellingshoeken (een camper kan blijkbaar best veel hebben). Na 5 km komen we bij het Gooseneks State park. Vanaf hier heb je een schitterend uitzicht op de San Juan River die al meanderend een indrukwekkende kloof heeft uitgesleten. Met wat fantasie zie je er inderdaad een paar kronkelende ganzennekken in. Na te zijn uitgekeken rijden we verder naar Moab. Vlak voordat we aankomen krijgen we een voorproefje van het iconische landschap. Ook zien we al een eerste rotsboog. Voordat we naar de camping gaan doen we eerst boodschappen. De camping is gelegen aan de drukke doorgaande weg maar de plekjes hebben voldoende schaduw. De komende dagen gaan we naar Arches en Canyonlands national park.

1. Jan Goppel:
    24 mei 2022
    Lijkt me allemaal heel indrukwekkend en mooi benieuwd naar de foto's